Vitrinskåp att drömma om

Hejsan! 
Alltså jag har fått en grej för vitrinskåp! tycker att dem är så otroligt vackra och romantiska att ha i sitt hem. Har alltid tyckt att dem bara ser gamla och stökiga ut eftersom att dörrarna är i glas. Men med rätt förvaring och stil så blir det en väldigt livfull och personlig möbel som fyller ett stort syfte i rummet. Vitrinskåp är oftas onödigt dyra (iallafall dem som jag drömmer om just nu) så därför kan det vara perfekt att leta efter på tillexempel en loppis! Vitrinskåp var ju väldigt populärt för många år sedan och även om dem kanske inte är i de skick och färg som man önskar att ha i sitt nuvarande hem så finns det inget som lite färg och sandpapper kan fixa! Många förknippar nog vitrinskåp med stora hus med högt i tak och i biblotek!
 
För mig så är det lite tvärt om, jag tycker absolut att vitrinskåp funkar i en lägenhet och jag tycker att man framförallt inte ska vara rädd att ha stora möbler i sin lägenhet. Eftersom att vintrinskåpen även har mycket glas i sig så gör det även att dem släpper igenom ljus och luft vilket är viktigt att tänka på när man möblerar sitt hem.
Hittade även detta fantastiska avlastningsbord idag på Ikea i Västerås. Är helt såld på serien LIATORP! Romantiskt trä i mjuka nyanser som verkligen skapar ett lugn. Jag älskar hur dem har kombinerat det tjocka träet med så mycket glas som lättar upp den stora möbeln. Som sagt väldigt romantiskt och vackra möbler!
 

Kommentera här: