Mitt vardagsrum!

Hejsan! tänkte visa upp lite bilder på mitt lilla vardagsrum! Nu är det verkligen litet då det sitter ihop med köket men vi har äntligen börjat komma på plats där (lagom till flytten hehe). Jag försöker ju alltid att tänka iallafall lite smart när jag handlar så därför är allting utom mattan begagnat. Vi hade en stor svart soffa innan som var supermysig men inte så snygg i min mening haha... Så den böt vi iallafall ut till två lite mindre gråa soffor! Tycker dem är super söta och passar mycket bättre i våran lägenhet!
(ignorera mina döda växter i fönstret...)
 
När vi böt ut soffan så passade jag på att slänga ut mattan och vardagsrumsbordet också för det är så lätt att fastna med saker som man inte tycker om men för att dem fortfarande "fyller sin funktion" så byter man aldrig ut dem... Enligt mig så är det bättre att inte ha någon matta än en matta som man inte tycker om tillexempel! På det sättet så är man lite hård mot sig själv och prioriterar snabbare en ny matta som man faktiskt vill ha! Vi har haft lite bekymmer runt det här hemma då min sambo menar på att vi kan ställa dit några befintliga möbler tills vi ska köpa det vi verkligen vill ha men för mig blir det lätt att dem grejerna blir kvar där föralltid då man inte bryr sig lika mycket...
 
Nu köpte vi en lättdammsugen och ljus matta från Ikea! kanske inte så rolig eller unik men jag gillar den! Som sagt så tycker jag nu att vardagsrummet har blivit så mycket ljusare och mer inbjudande än vad det var innan. (se bild nedan) 
 
Även om det var otroligt mysigt med den stora soffan så kändes det mest onödigt! Den tog massor av plats och samlade mest damm! Men ett stort tips när ni ska byta ut möbler är att köpa begagnat! man spar mer pengar än man tror och man är lite snällare mot miljön på samma gång. 
 
Ett av mina små myshörn!
Stora växten är från Ikea, pallen är ifrån Netto, budda huvudet är från Ullared och ormbunken är ifrån Plantagen.
 
Hoppas ni gillade att läsa lite om hur det ser ut hemma hos mig! kram

Kommentera här: