Mina gröna favoriter!

Hej på er! 
tänkte skriva ett inlägg om mina två favorit blommor just nu. För mig är det superviktigt att ha mycket gröva växter i hemmet, dem ger ett lugn i hela rummet och gör att det blir mycket frächare luft! Nu är det så kul att det finns så mycket att välja på (när jag var liten så fanns det ju typ tre sorter som alla pensionärer hade hemma, inte så lockande!). Plantagen har ju även haft en stor rea på just gröna växter nästan hela hösten! Annars kan jag tycka att det ofta blir väldigt dyrt med nya blommor... Jag brukar ofta kolla på Ikea när jag ska köpa nya blommor och dem har faktiskt mer än vad man tror! Jag köpte faktiskt en av mina favoriter i det här inlägget på Ikea för 79spänn! 
Alltså hur söt är den inte!? Min lilla annanas!! Som sagt 79kr på Ikea vilket känns helt löjligt billigt... Super lätt att sköta om och den är verkligen så otroligt fin. Är helt såld, haha!
 
Min andra lilla kärlek är min Banan-planta! Har länge gått och drömt om en sån här och på Åsby så finns dem i många olika storlekar... Dock har dem alltid varit för dyra för att jag faktiskt ska kunna köpa en med gott samvete! men så kollade jag på Plantagen och där fanns det en liten för 249kr! Blev som ett litet barn igen och är så lycklig att jag äntligen hittade en som både passade mitt sovrumsfönster men även min budget. 
 
I förra veckan så passade jag även på att flytta in mina blommor som har stått på balkongen. Lite tråkigt blev det nu där ute men det känns ändå skönt då det verkligen började bli kallt om nätterna där ute. Så just nu ser det ut som villa villekulla här inne med alla olika sorters blommor haha! 
 
 
 

Kommentera här: