Flyttläge

Hej på er! 
Jag måste få skriva av mig om något sjukt kul som vi ska göra. Vi ska nämligen flytta! På grund av ändrade familjeförhållanden så kommer min mammas lägenhet nu stå tom och jag och Patrik kommer därför att få flytta dit så fort vi har fått ordning på alla våra saker, haha! Detta kommer verkligen att bli perfekt för oss då vi just nu har en lägenhet som är lite för liten men framförallt alldeles för dyr... Vi har länge pratat om att vi ska ta över mammas lägenhet men det har inte riktigt passat förens nu. Självklart så tycker både jag och Patrik att detta ska bli fantastiskt kul men vi har också börjat se oss om och insett hur mycket skit vi har samlat på oss haha! 
 
Självklart har jag inte kunnat hålla mig utan jag har redan börjat spana efter lite nya möbler och inredningsdetaljer hehe... Det som är svårt med den nya lägenheten är att den är tapetserad. Jag är ju väldigt tråkig av mig som alltid försöker att ha vita väggar och ljusa rum så detta kommer verkligen att bli en utmaning! Just nu så har vi mycket ljus och kall inredning med en väldigt nordisk känsla. Vardagsrummet i nya lägenheten har en mörkbrun fondvägg som gör hela rummet väldigt mörkt, men även mysigt. Anledningen till varför vi inte bara tapetserar om eller målar alla väggar är för att vi just nu bara planerar att bo där tills vi köper en lägenhet eller ett hus som vi verkligen vill ha. Då känns det onödigt att lägga ut så pass mycket pengar på just väggarna. 
 
Det ska bli väldigt kul att ta sig ann den här utmaningen och se hur jag ska kunna pyssla ihop det här hemmet till ett varmt och mysigt hem men med en lite ljusare känsla än vad som infinner sig just nu. Tror att jag kommer att lära mig massor om olika tekniker och jag kommer ju verkligen ha mycket matrial och roliga tips till bloggen.
 
 
Tänk att jag ska få bli sambo med min älskling för första gången på riktigt♥

Kommentera här: