Nya härliga linne-lakan!

Åhh!
Om ni bara visste hur lycklig jag är just nu! Det är nämligen så att jag har letat efter ett fint lakan nu ett tag, ett just i linne tyg. Linne är otroligt bra att sova i då materialet är lite grövre än dem man är van vid. Detta gör att huden och luften blir mycket renare och friskare. Linne är ju verkligen otroligt inne just nu i höst och nu när jag har mitt egna så förstår jag verkligen varför! Det ger en helt fantastisk känsla mot huden och luften känns mycket renare i rummet. 
 
Jag valde att kombinera mörk gråa lakan med senapsgula koddfodral till mina större hotellkuddar för att få in lite mer färg i rummet. Tycker verkligen att det är viktigt att få in lite färgklickar i sovrummet för att det ska kännas mysigare och mer hemtrevligt. Sen att den senapsgula färgen passar så bra nu till hösten är ju bara en stor bonus hehe. 
 
 
Vi har bestämt oss för att behålla den sängen vi har ett tag till och prioritera lite annat nödvändigt ett tag framöver. Men eftersom att jag inte alls gillar den så kommer vi att ta bort sänggaveln helt och hänga en sängkappa runt för att få den lite ljusare. Eftersom att vi har två stora hotellkuddar bakom våra vanliga kuddar så behöver vi egentligen ingen gavel så därför tar vi bort den helt tills att vi ska köpa en helt ny säng! Jag har ju självklart redan titta ut den jag vill ha men jag tycker att bilderna på hemsidan inte gör den rättvis så ni får vänta och se den i framtiden när jag eventuellt har köpt hem den!
 
Brukar ni tänka på vad ni bäddar med och hur ni bäddar eller köper ni bara det första ni hittar som är till ett bra pris på Ikea?

Kommentera här: